måndag 6 april 2009

Här har ätits bröd

Som jag tidigare berätta så fick jag frågan om att vara med i Pågens brödpanel och nu har här testats alla brödsorterna som jag fick hem.

Först ut att testas var dom grova korvbröden. Kanske ska börja med att säga att jag inte är något stort fan av just grova korvbröd. Tror att det är konsitensen som jag inte tycker passar ihop korven.

Pågens Grova korvbröd

Dessa korvbröd var iaf goda i smaken, luftiga och inte torra som annars grova korvbröd kan vara. Det som drar ner betyget något är just att dom känns lite korniga att tugga på.

Vi enades om betyget 4/5.




Havre +

Detta bröd har både rostats och gjorts varma mackor på och båda funkade bra. Brödet har en god smak från havren, kanske skulle kunnat smaka lite mer. Brödskivorna är stora och luftiga.

Betyget blir 4/5. Sambon gillade detta brödet mer och vill ge 5/5.








Pågen Javisst! Mjuka Grovbröd med fullkorn

Detta blev helt klart min favorit. Smakrikt bröd med lagom tuggmotstånd. Saftigt och inte så tungt och torrt som vissa grovbröd kan bli. Perfekta dubbelmackor som är lätta att ha med på utflykten.

Betyg 5/5



Pågen Javisst! Saftiga mjukbröd med fullkorn

Dessa bröd föll inte riktigt mig i smaken. Tyckte inte dom var så saftiga som namnet antyder. Barnen tyckte iaf dom var goda.


Av mig blir inte betyget mer än 3/5


Bilderna är lånade från Pågens sida. Där kan ni också hitta mer info om bröden.

2 kommentarer:

Lena sa...

Ojj, vad ni har tuggat bröd. Fast jag måste erkänna att den här gången blev jag inte frestad. Sånt bröd kan jag klara mig utan. Men när det gäller pannkakor och andra härliga bakverk så går jag bet.

I övrigt tycker jag att ljusa vanliga korvbröd är bäst.

Ha en härlig vecka. Och Glad påsk! (före min tid, men i förebyggande syfte, då tid kanske inte finns senare).
:)

Växelhäxan från norrland sa...

Jisses, vad ni har fått bre mackor...
Kul att få pröva något nytt..
Grattis till vinsten förresten, såg att du vann ljusen hos nadja..
Ha en bra dag.
Mvh
Från solen håller precis på att kämpa sig fram bakom molnen här uppe i Bjurholm..puh