tisdag 4 augusti 2009

Firefly tonics

Igår damp ett paket ner i brevlådan, det visade sig att det var två flaskor firefly. Smakerna jag fick prova var Recharge och Wake up.


Så här skriver företaget själva om dryckerna: Firefly är en sund och nyttig fruktdryck, fullproppad med örtextrakt. Drycken fungerar avstressande, avgiftar kroppen och stärker immunförsvaret. Firefly innehåller inget konserveringsmedel, inga färgämnen eller något socker förutom den naturliga fruktosen. Firefly är pastöriserade och förseglade i glasflaskor. Dryckerna finns i fem varianter med olika smaker som alla ger olika effekter. Wake Up – En perfekt start på dagen.


Persika och grönt te
Naturliga extrakt från Damiana, Sibirisk Ginseng och Yerba Maté.
En uppfriskande och läskande dryck som piggar upp och hjälper till att få en bra start på dagen.

Min kommentar: Detta var en riktigt god dryck med mycket smak av persika. Jag kan absolut tänka mig att köpa en välkyld sådan en varm sommardag. Betyg 5/5

Recharge – hitta kraften

Granatäpple och blodapelsin
Örtextrakt från nypon, chili, rosmarin, fläder och kolanöt.
Recharge laddar upp och ökar kroppens kapacitet.
Hjälper kroppen att snabbare återhämta kraft och styrka.

Min kommentar: Denna var jag lite rädd att jag inte skulle gilla när jag läste innehållsförteckningen, då det finns ingredienser i den som jag inte är så förtjust i. Men vad man kan bedra sig, drycken var mycket god och blodapelsinen var den som dominerad. Betyg:4/5 och neddraget beror endast på att Wake up var så himla god och blev min favorit.

Om dryckerna ger den effekt dom sägs ge, kan jag tyvärr inte svara på, utan har helt gått på smaken och utseende.


Firefly finns att köpa på utvalda caféer och hälsokostbutiker i Sverige men också på NK i både Stockholm och Göteborg samt på Comfort hotell runt om i Sverige.
På nätet finns de att köpa på http://www.godasaker.se/
Priset är 29kr.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

de finns på ica focus i göteborg också om någon har närmare dit än NK ;) fast jag har inte vågat testa dem, men så gott som du skrev om den med persikosmak så kanske man ska testa en sån!

Nakenhunden sa...

Hejsan!
Japp, det var det receptet jag menade om fetaostsås! =)
Den var för himla god! =)

Tack så mycket! =)
Hade du en bra helg??
Kramar