måndag 19 januari 2009

Café Mocha


Ska snart ut i ruskvädret för att fara på hundkurs och tillbringa några timmar på apellplan. Kul som bara den är det att träna hund igen, även om vi inte gjort våran läxa och övat våra kontaktövningar, vi får skylla på influensan som kom emellan.

Nå, jag kände iaf för något varmt och uppiggande nu innan vi far så en café Mocha satt perfekt. Gott, gottigott gott!!!

2 port.

55 g mörk choklad, delad i bitar
2 msk vatten
25 g råsocker eller strösocker
2 1/4 dl mjölk
1 1/4 dl nybryggt starkt kaffe
2 stora kulor vaniljglass

1. Hetta försiktigt upp choklad, vatten och socker i en tjockbottnad kastrull tills det smält. Rör slätt. Spara lite sås till dekoration.
2. Rör ner mjölken i chokladsåsen. Fördela kaffet i två glas eller muggar och häll över chokladblandningen.
3. Tillsätt glass och ringla över den sparade såsen. Servera genast.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså du tränar med hund? Borde nog sätta igång jag med, men det får nog vänta lite, är sånt vinterväder än. Tävlar du också? Ha en bra kväll!

Anonym sa...

Mums va gott det där såg ut. Måste nog prova det en kväll. Tack för tipset.

Ulrika sa...

Wow så gott det låter!! Det får nog bli en sån efter hund och barnvagnspromenaden, för huvvaligen vad det blåser här!!

Anonym sa...

Jo jag försöker ju lite smått med tävling igen. Har haft schäfer när jag var yngre, tävlade i lydnad och spår. Hade lite otur med sjukdomar på dem, så då la jag av och har varit utan hund några år. Nu är jag tillbaka med en flat istället. Tyvärr räcker inte tiden till som jag vill, när man har jobb, barn och allt däromkring...men vi ska försöka med lydnad (tog ett 1:A pris i lkl 1 i höstas) och även jaktprov. Sen får vi se! Kram