torsdag 25 februari 2010

Couscouspytt med bacon

Detta är verkligen riktig snabbmat och dessutom tycker jag det är riktigt gott, till skillnad från mina barn som mest petar i maten och påpekar att både broccoli, lök och paprika är såååå äckligt. Jaja, dom kommer nog lära sig äta grönsaker så småningom precis som deras mamma har gjort =).
Detta är ju en perfekt rätt där du kan stoppa i det som finns hemma.


4 pers

4 port cous cous
1 hönsbuljongtärning
1 msk olja
1 msk smör
2 pkt bacon, strimlad
1 röd lök, strimlad
2-3 dl broccoli Mexicana (frysta grönsaker)
grovmalen svartpeppar

Koka upp vattnet till cous cousen ihop med oljan och buljongtärningen. Ta av vattnet från värmen och rör i cous cous och låt den dra under lock i ca 5 minuter. När cous cousen är klar rör ner smöret.

Fräs bacon, lök och mexicanamixen några minuter tills baconet fått fin färg. Rör ner cous cousen och smaksätt med svartpeppar och låt steka med nån minut.

Servera med sweet chilicreme och nån sallad.

4 kommentarer:

SKOGSHUSET sa...

Bacon sätter "piff" på det mesta tycker jag! Supergott!

Växelhäxan från norrland sa...

Ja det där vill jag inte vara med om igen, här så ha det bara snurrat på med sjukdom och akutbesök.
Ha det inte varit jag så är det gubben eller min mor och far, bara barnen som klarat sig, tycker det få vara nog nu..
På tal om elände, hur går det med ditt ben då, går det bra att använda det igen?
Ha en trevlig helg osså ger vi fingret åt alla smärtor, fniss..

Anne sa...

MM, det måste jag testa! Lätt verkar det vara också! Får nog bli till veckan. Är det okej om jag lånar receptet till min blogg? Kommer kanske att ändra det en aning..
(http://gourmetensmatobak.blogg.se)

Mvh/ Annemei

Mor-Mia sa...

Blandningen bacon och coscos har jag aldrig provat, men det lät väldigt gott!