torsdag 26 november 2009

Omelett med bacon

Till kvällsmat skulle E absolut ha våfflor och T var givetvis inte sen att haka på. Jag däremot var inte det minsta sugen på våfflor, så ist fick det bli en mumsig omelett ist.


1 pkt bacon, strimlad
1 lök, strimlad
2 ägg
1 msk mjölk
salt och peppar
BBQ & Grill Mesquitekrydda
fetaost (persilja och vitlök)
gräslök
torkad dragon

Stek bacon och lök i en stekpanna tills det fått fin färg.

Vispa ihop ägg, mjölk, salt, peppar och bbqkryddan. Häll äggen över baconet och löken i stekpanna. Strö över tomaten, fetaosten, gräslöken och dragonen och stek omeletten till önskad konsistens.

10 kommentarer:

Tina´s Mat sa...

De där lät verkligen gott, jag som älskar bacon! :-)

Kalasgott sa...

Hej Jessica! :) Bakade dina favorit brownies ikväll och måste bara säga - JISSES så goda de var!! Alla i familjen är fullständigt förälskade i dem!
Så nu undrar jag om det är okej att jag lägger upp receptet på min blogg och länkar tillbaka dig?
Återigen, tusen tack för ett toppenrecept! Kram, Jennie.

Jess sa...

Mmmums!

Frostrosor sa...

Nu var det ett tag sedan jag senast åt omelett, din såg riktigt mumsig ut!

niklas sa...

mmmmh.

De där såg smaskigt värre ut :oD

Ha de bra//
Niklas från http://Niklasvikt.blogg.se

Anna sa...

Jag hade garanterat också valt omeletten!! :) Fast våfflor med hjortronsylt och gammaldags vaniljglass går ju i och för sig inte heller av för hackor... kanske en omelett med hjortronsylt och glass? eller en våffla med fetaost och bacon :)

Mia-En bondhustrus godipåse sa...

Omelett är ju alltid lika gott!

Ha en underbar helg!

Nina sa...

Så gott med omelett =)

Trevlig helg!

Martina sa...

Ser smarrigt ut. Brukar också ha fetaost på min omelett, blir jättegott.

Ullis/Leva på landet sa...

Omelett är en favorit här hemma. Nu blev det lite nytt att prova.

Ha en bra helg!
Kram Ullis