måndag 1 december 2008

Omelett

Till kvällsmat ville E ha pannkakor och pappa i huset var inte sen att haka på den idén, jag däremot kände mig inte så sugen på det eftersom det inte fanns nån hallonsylt hemma som ju för mig är ett måste på pannkakor. Så för mig blev det en omelett ist.


Hittade när jag var i mataffären sist en creme fraiche från Milko som jag inte sett tidigare "Extra fin creme fraiche med soltorkad tomat och fetaost" den lät ju bara så god att den hamnade i korgen. En klick creme fraiche till omeletten piffade upp det hela. Den var dessutom så god som den lät och kommer definitivt provas i andra sammanhang. Mer info hittar ni här: http://www.milko.se/templates/Product.aspx?id=364

Omelett:
1 pers

2 ägg
1 msk mjölk
½ rödlök
1 soltorkad tomat i olja
salt och peppar
kött och grillkrydda
½ pkt bacon
inlagd paprika

Skär och stek baconet, lägg på papper att rinna av.
Vispa äggen lätt och häll i mjölken, blanda i hackad lök, hackad tomat och kryddorna. Stek i smör till önskad konsistens. Lägg upp på tallrik och strö över bacon och paprika. Servera med smaksatt creme fraiche.

1 kommentar:

Tapeten sa...

Vilken rolig sida =D
Mycket gott att hitta!

Tack tack =)