måndag 10 november 2008

Redan smockat i mig 4 kakor gahhh!

Jaha, då har man bakat en ny sorts kakor igen, givetvis är det ju så att det inte var meningen att jag skulle smocka något över huvudtaget, utan kakorna skulle direkt in i frysen, eftersom tanken var den att dom ska användas till helgen då vi kommer att få hjälp med tapetsering i vårat utbygge. Tanken är ju fortfarande att dom ska användas till helgen, men efter mina provsmakningar är jag lite bekymrad, gissar att det skulle behövas ett lås på den där frysen.




Här kommer iaf receptet på godingarna som praktiskt taget bara smälter i munnen.



American Bernice Cockies

ca 70 st


5,25 dl mjöl
1,5 dl kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk salt
250 g rumsvarmt smör
3 dl farinsocker
3 dl strösocker
1 tsk vanillinsocker
2 ägg
185 g hackad mörk choklad


Sätt ugnen på 170 grader. Sila ner mjöl, kakao, bakpulver, vaniljsocker och salt i en skål. I en stor skål vispa smör, brunt socker och strösocker tills det är luftigt, tillsätt äggen och vispa ordentligt. Blanda ihop med mjölblandningen och rör sen i den hackade chokladen. Klicka ut matskedstora bitar på bakplåtspapper .Grädda i ugn tills de är klara, men en aningen kladdiga i mitten, ca 8-10 minuter, låt svalna på galler. Förvara i burk med lock.

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Wow det här var en blogg helt i min smak, en massa smarriga recept! Tack för det, jag lägger dig som favvo, OK???

Nakenhunden sa...

Jätte goda kakor!!
Bakar precis sånna här fast med vit choklad bitar i! =)

Dom är väldigt mjuka än så länge men det kanske stelnar till sig efter nån timme?
Kramar