söndag 12 juli 2009

Clubsandwich

Igår kom jag hem från min och J's tripp till Ullared, allt flöt på fint. Vi var där vid 18.30 på fredagen och kunde shoppa i lugn och ro på kvällen, så ett tips är att faktiskt åka dit på kvällen. Lördagen var vi uppe tidigt och inne på Gekås strax efter öppning och faktiskt lugnt då med, när vi handlat klart vid 11, då hade det börjat tjocka på sig inne men då var vi ju färdiga.

Dessa mackor gjorde jag innan vi skulle åka, för att vi skulle få lite mat i magen innan vi entrade affären. Mumsigt!


2 st smörgåsar

4 st formfranskebröd
½ pkt bacon
1 kycklingfilé, skuren i ½ cm tjocka skivor
salt och peppar
grillkrydda
1 tomat, i skivor
2 blad isbergssalladsallad
Dressing:
1-2 msk majonnäs
1-2 msk creme fraiche
1 msk rödlök, finhackad
1 msk bbq sauce
salt och peppar

Blanda majonnäs, creme fraiche, rödlök och bbq sauce. Smaka av med salt och peppar.

Stek baconet och lägg på tallrik med hushållspapper så fettet får rinna av. Stek kycklingen och krydda med salt, peppar och grillkrydda.

"Smöra" brödskivorna med ett tunt lager dressing. Lägg på salladen på två av brödskivorna. Lägg kyckling, tomat och bacon över salladen. Toppa med dressingen och två brödskivor.

18 kommentarer:

Pernilla sa...

vad skönt att slippa den värsta rushen där på ullared :)

oh, den där smörgåsen ser väldigt mycket godare ut än mina prickig korv-smörgåsar som jag sitter och knaprar på nu. men men, man tager vad man haver!

promenader på landet sa...

Vilka smarriga smörgåsar! Kul med Ullared hoppas du hittade mycket man brukar få med sig en hel del hem! Ha det så bra! Kramar från Maria

Lena sa...

ja det ska bli så härligt att åka, längtar som en galning nu :) Mums vilka goda mackor, den vill jag ha ha en go dag
Kram Lena

Växelhäxan från norrland sa...

Skönt för er att ni slapp folkmassorna...
Har precis kommit tillbaka från ännu en fisketur utan fångst..
En sån macka hade ju inte suttit helt fel..
Solen har faktiskt kämpat på här idag..
Kram

Cutecakes-Paulina sa...

Vilka supermackor, ser såå gott ut!

ang. Madonna konserten kan jag berätta att det lutar åt att ta sk. Madonnatåget, åker till Göteborg samma dag som konserten & åker hem efter konserten, snacka om att vi kommer att vara trötta!

Katja sa...

Hejsan gumman.. jag har bestämt mig för att ta bloggpaus.. jag orkar inte så mkt mer.. Men hoppas du följer och stannar och kommer tillbaks när jag kommer... <3 Men du ser ändå ut att ha en bra kamera =)
Massa kramar...

Hanna sa...

Ja det känns superkul att vara här!! Har äntligen kommit fram nu... :) Är du häst intresserad?

Vilken smarrig vaniljbulle det var i inlägget innan, åt en sån häromdan;)

Ha det bäst!

Kalasgott sa...

Fullkomligen älskar clubsandwich! Den är så läcker! Mums!

Frostrosor sa...

De där clubsandwicharna ser ju bara för goda ut!

Anonym sa...

vilken skön tripp ni haft! Hoppas ni hittat massa fynd! Gooda mackor det där.. :)

Nettan sa...

Mackorna ser så smarriga ut. Själv kommer jag nog aldrig längre än till ostmackor när vi ska iväg. Med lite inspiration från dig kanske det kan bli lite mer matmackor nästa gång;-)

Sv: Ja barn och skor. Hon springer dessutom i dom och då sitter man med hjärtat i halsgropen och är livrädd att hon ska snubbla och slå sig.

Hoppas du får en skön dag:-)

Åsa /En Sida Med Mat sa...

Gud vad härligt att ha så gott om tid på sig i Ullared!!

Måste jag testa nångång!
Men det var väl inte så länge sedan du var sist... ;)

Mackorna måste suttit bra!

Kram Åsa!

Elena sa...

Åh, smarriga mackor! (:

Jag blir så inspierad när jag läser din blogg. Nu vill jag också laga mat, hihi. (:

Malin sa...

Munsiga kransar=) Har alltid trott att det var svårt att göra kransar, men icke sa nicke=) Gjorde nästan enligt ditt recept men blanda i lite mandelmassa oxå=)
// Malin

Anonym sa...

Wow vilken härlig macka och kaka du gjort! Hoppas det blev många fynd i Ullared! Min mormor bodde där när hon levde, så det har varit många ge-kås besök man gjort! Ha det så bra och trevlig vecka!
KRAM
Birran

Hallon & Blåbär sa...

Malinsblogg: Vad kul att du testat vaniljkransarna och visst blir man glatt överraskad när det faktiskt inte är svårare.

/Jessica

NorbergsBlogg sa...

Åhh nu gjorde du mig hungrig. Clubsanwich är så gott.

sara sa...

Vi var på Ullared i måndags :) Alldeles för mycket folk för att jag ska orka shoppa.
Club sandwich är aldrig fel. Åt en hel del sådana till lunch i Thailand. Man kan ju inte äta thaimat var dag :)