onsdag 8 juli 2009

Pizza med köttfärssås

Detta är nog den godaste hemmagjorda pizzan jag gjort någon gång. Riktigt mumsigt oc perfekt om man har överbliven köttfärssås i kylen. Det som höjde pizzan det där lilla extra var nog cheddar dippen som också fanns i kylen efter en tacomiddag. Så en riktig restpizza blev det.
Degen och tomatsåsen gjordes efter detta receptet. Dock hade jag bytt ut chilisåsen mot tacosås i tomatsåsen.

Pålägget:

riven ost
köttfärssås
röd lök, strimlad
tomat, skivad
bacon
inlagd paprika
cheddar cheese dip

Förbered pålägg under tiden degen jäser. Kavla ut degen så den täcker en långpanna, bred på tomatsåsen och grunda pizzan med ett lager ost. Klicka ut köttfärssåsen. Strö över lök, tomat, bacon och paprika. Klicka på cheddarsåsen. Grädda längst ner i ugnen i 15 till 20 min i 225 grader.
Servera med en god pizzasallad.

12 kommentarer:

promenader på landet sa...

Hej och tack för ett bra mattips! Det ser jättegott ut så det får jag prova någon dag! Ha det så gott! Kramar från Maria

Tina sa...

Ha...smart de måste jag testa...oftast så blir det ju snuttar slattar kvar..så det kan man ju gott å väl ta vara på då;)
Thanks!
Kram

Lena sa...

tack ska du ha :) vilken underbar sida du har , den lägger jag kvickt till Ha en go dag
Kram lena

åsa - hello sugar! sa...

Hemmagjord pizza tycker jag alltid är så god nästan oavsett vad man sätter på! Har faktiskt aldrig ätit pizza med köttfärssås (eller i mitt fall quornfärssås) men det måste testas. Tack för bra tips!

I Nadjas kök sa...

Mums så gott, det får nog bli pizza snart...

Hanna sa...

hihi ja det är riktigt mysigt med hästar:) Helt klart en livsstil!
Vilken smarrig pizza:)

Anonym sa...

muums... rester blir det alltid något gott utav! :P

Cutecakes-Paulina sa...

Det här såg faktiskt jättegott ut, med rester kan man ju göra goda saker med! Lycka till med treåringen och maten, jag har ju också en liten på 18 mån, än så länge är det inga besvär med honom iallafall!

Pernilla sa...

åh, vi ska äta hemgjord pizza på söndag, kanske får testa med köttfärs och den ultimata cheese-dipen på den då :)

Nettan sa...

Mmm, man blir allt lite hungrig när man ser dina matbilder:-)

Sv: Vi har haft 2 underbara dagar med allt vad marknad och tivoli tillhör:-). Känns lite i benen om inget annat;-)

Ha en skön kväll

Sandra drömkaka sa...

Kan tänka mej att det var den godaste hemmagjorda pizzan, det syns!!
Själv har jag bakat cupcakes idag , så tur jag har dem att mumsa på nu då suget kommer :)

Pialotta sa...

Nu blev jag riktigt sugen.. tror jag fixar en sådan tills ikväll:-)