torsdag 20 augusti 2009

Köttfärs Pinjur

Tycker det är väldigt lätt att snöa in på spagetti och köttfärssås om man tagit fram köttfärs och bestämt att man vill ha spagetti till. Idag blev det ändring på det. Ist för köttfärssåsen blev det en krämig köttfärsröra smaksatt med Relish Pinjur. Snabbt och enkelt!


ca 4 pers

300-400 g blandfärs
50 g rökt skinka, tärnad
1 lök, hackad
½ röd paprika, tärnad
1 burk creme fraiche
1 dl relish pinjur
½ dl chilisås
kebabkrydda
salt och peppar
fetaost

Fräs fräsen och skinka i lite smör i en stekpanna, tillsätt löken och paprikan och fräs ytterligare någon minut. Tillsätt creme fraichen, relishen och chilisåsen. Smaksätt med kebabkrydda, salt och peppar. Låt puttra några minuter. Tillsätt fetaosten strax innan servering så den blir varm.

Serverade spagetti och pizzasallad till.


9 kommentarer:

Anna sa...

Vilken spännande färsrätt! Här hemma blir det nog dock vanlig spagetti och köttfärssås ikväll :)

Pernilla sa...

det där lät roligare än vanlig spaghetti & köttfärssås, som vi visserligen helt glömt bort här hemma... jag får nog ta och införskaffa sån där pinjur, det låter mumsigt!

nu är jag frisk & kry igen så det var nog ingen svininfluensa ;) hoppas du har en bra kväll!

Växelhäxan från norrland sa...

Visst är det lätt hänt att det blir samma köttfärsås som man alltid gör..
Barnen brukar dock vilja ha med tacokrydda i och det är faktiskt inte så dumt..
Mvh

lina sa...

Vad mumsigt!!!

ellinor. sa...

Älskar verkligen din blogg. Tänkte bara ge dig lite beröm för jag är inne här i princip varje dag för lite inspiration =)

bakmammorna sa...

oj vad gott- perfekt att variera den vanliga köttfärssåsen med!

Elena sa...

Åh, vad gott det där lät! Nu blev jag sugen på köttfärs. (:

Vad har du haft för dig idag?

Helena Ljunggren sa...

Pasta med köttfärs är enkelt och så gott. :P Spännande att prova sig fram till andra varianter på köttfärsen.....tack för tipset :)

www.HelenaLjunggren.com

Anonym sa...

Smart! Jag försöker också variera och tröttnar lätt på det gamla vanliga. Vill dessutom ge den lille lite smakupplevelser.
Ska testa ditt förslag!

Jag håller också på att samla på mig recept i bloggform, titta gärna in www.blojbarnet.se