måndag 24 november 2008

Currykorv

Grrr, blir så irriterad på mig själv eller så kanske är det hustomten, men min veckomatsedel är puts väck. Eller puts väck är den säkert inte utan jag har nog lagt den på något riktigt bra ställe, vet bara att jag såg den senast igår. Sliter mitt hår.
Idag har vi ätit currykorv och pasta, den är jag iaf säker på fanns med på listan, så det fick det bli. En god och enkel rätt.

Om en stund kommer M's bror med sambo och M's syster hit och vi ska ha det traditionella pepparkakshusbygget. Vi brukar alltid ha två träffar per år, där vi bygger hus så idag blir det lite övning inför finalen. M jobbar både 1a och 2a advent så det blir att julpyssla på veckodagarna. Kul ska det bli och jag återkommer med resultaten.

Currykorv
4 pers

400 g falukorv
1 st purjolök
1 burk majskorn
1 burk krossade tomater
1 dl inlagd paprika
1 dl matlagningsgrädde
1 dl creme fraiche
1 tsk salt
1 krm svartpeppar
3 tsk curry
1 dl riven ost

Sätt ugnen på 225°. Skiva korven, strimla purjolöken och låt majsen rinna av. Lägg korven i en eldfast form. Blanda tomaterna, paprikan, grädden, creme fraiche, purjo, majs och kryddorna. Häll blandningen över korven. Strö riven ost över.Grädda i ca 20 minuter.
Servera med pasta.

Inga kommentarer: